söndag 4 november 2012

Framtiden?

Nu sitter moster och jag och diskuterar framtiden. Det är ibland svårt att tänka sig att tekniken kommer utveckla sig mer nu, men om man tittar tillbaka var det ju nyss vi satt med ett hackande modem via telefonluren. Min första dator var en Amiga 500 utan hårddisk. Den var dyr och modern när jag köpte den. För några år sedan ställde jag den på en sopstation. Det var inget fel på den, men helt passé.

Min kollega Maria, som är informatör på stiftet visade detta youtubeklipp. Snart är vi kanske där? Med förra årets nobelpris i fysik - grafenet - är detta snart möjligt? Tänk att tapetsera hemma med bildskärmar, då kunde man bo på mindre yta, men ha hela världen inom synhåll och kunna kommunicera med vem som helst på hela jordklotet! Helt klart öppnar sig nya möjligheter...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar