lördag 17 november 2012

Höstdag i trädgården

Nu har jag varit ute en dryg timme i min lilla trädgård. Krattat lite, filosoferat, drömt, fotat och planerat. Trots sin litenhet bär min trädgård stora drömmar. Det roliga med trädgården är att den aldrig blir färdig utan det är ett projekt som kan sträcka sig över många år. Det jag funderar mycket på är ett litet plank där häcken mot grannen är. Det skulle dels ge lä när jag sitter i hammocken och dels bli perfekt stöd för spaljéer med allehanda klätterväxter, kanske kaprifoler? Det skulle i sin tur ge härlig doft i trädgården! Drömmar, drömmar!

En annan dröm jag har är att få till en liten sittgrupp längst ner i trädgården. Inte för att jag behöver fler sittplatser, utan mer för att det skulle kunna bli en vacker installation. Och så har jag en dröm om en svängd rabatt längs planket.... OCH SÅ VIDARE.... När jag går och krattar och påtar på föds dröm efter dröm. Största nöjet med drömmarna är att just drömma dem. Några kanske realiseras, det blir liksom en extra "bonus".



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar