torsdag 1 november 2012

Lena!

Efter en lång och intensiv dag på jobbet har jag nu tappat upp ett fotbad, sjunkit ned i fåtöljen med några avsnitt "Vita Huset", facabook och en Thékopp. En massa tankar och känslor virvlar runt i mig, mestadels sorgliga tankar.

Jag tänker mycket på Lena, vår kollega som förlorade sin kamp mot Cancern för två veckor sedan och checkade ut för gott. I dag har det varit begravning. Funderar lite på "Bästa minnet av Lena", men det är svårt. Jag har så många bästa minnen. Melodikrysset vi löste via facebook är ett bra minne. Hon var ju med oss på "T2" och löste krysset, men via nätet. Ganska kul var att hon hade flera gäng på facebook som hon löste kryss med. Fick hjälp på ett ställe... hjälpte andra på de andra ställena... Ett minne som också definitivt hamnar på min bästa-minne-lista är hjälpsamheten när jag skulle på bal på slottet och var utan kuvertväska och hon kom sättandes dagen därpå på jobbet med en hel uppsättning väskor, den ena snyggare än den andra! 

Efter begravningen var vi några som tog en fika tillsammans och pratade minnen. Det är tystare i fikarummet nu. Lena fattas oss alla. Hennes kluckande skratt och underhållande anekdoter... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar