måndag 26 november 2012

Måndag...

Måndag morgon och jag spritter upp och beger mig till jobbet i rask takt! Låter det hurtigt? Kanske även smörigt och överambitiöst? Jaha. Men faktum är att nu känns det så roligt att jobba. Jag har mycket att göra, ibland snudd på stressigt mycket att göra. Men vad gör det när det är spännande och KUL! Jag börjar inse vilket privilegium det är att få jobba med frågor jag brinner för, ofta i en spännande och omväxlande kontext och med människor jag gillar och beundrar. Sådant skärper sinnena och gör att jag höjer ribban för mig själv lite undan för undan. 

För att ladda batterierna lägger jag mig på soffan när jag kommer hem och ser om "Vita Huset", en serie jag har alla säsonger av på DVD. Jag imponeras av C.J. Creggs coola uppenbarelse. Hon är pressekreterare i serien och verkar jobba konstant. Men trots att hon jobbar så mycket och är helskärpt är hon konstant välklädd och har både skarpsinne och humor. Just nu är hon min förebild - jag önskar bara jag vore lika verbal som henne! Jag kommer oftast på rappa repliker typ dagen efter jag hade behövt dem...









Source: google.co.uk via Anna on Pinterest

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar