lördag 17 november 2012

Mer ljuslyktor!

Nu tror du kanske att jag är besatt av ljuslyktor och... hm... så är det nog. Jag ska inte slingra mig, men jag fullkomligt älskar ljuslyktor. Plåt, glas, färger, utan färger... Risken är stor att jag nu när höstmörkret är kompakt skaldar om mina olika ljuslyktor. Men, någon blogg ska kanske göra det med? Hur som helst; kvällens ljuslyktor är i metall och färgat glas. Även dessa handlade jag på "In och Finn", men jag har glömt priset. Ca 70 kronor kanske? Definitivt inte över hundralappen. Ett FYND med andra ord!


Det är väl det november är till för. Tända ljus, läsa vemodiga dikter och drömma om våren som borde komma någon gång... Jag kommer FROSSA i att tända mina olika ljuslyktor!

2 kommentarer:

  1. Härligt att se någon annan som också är galen i ljus och ljuslyktor! Hos mig var det sorg för ett par år sen då botten till kartongen där jag hade de flesta gick ur och en hel del gick i kras. Men jag är snart ikapp igen :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härligt att höra! Jag har helt resignerat inför min besatthet av ljuslyktor! Ser jag en lykta som "det står Mia på" så handlar jag den. Utan krus. Utan att känna dåligt samvete. Andra människor lägger kanske pengar på cigaretter, snus eller på travet. Ljuslyktorna är kvar (ja om man inte kraschar dem förstås).

      Radera