måndag 12 november 2012

Stockholm

Så är jag på roadtrip igen. Nu i Stockholm. I dagarna två ska jag utbildas för att kunna utbilda valförättare mm inför kommande kyrkoval. Alltså.... jag tycker det låter så obeskrivligt trist! Man har sagt därhemma att det är bra med en pedagog till detta, men jag tycker det låter tämligen statiskt. Överföra information från ett ställe till nästa. Bara transportera kunskap via färdigställda powerpoint? Jag kan ha fel. Jag HOPPAS jag har fel. Annars är det bara att bita ihop och gilla läget och sedan försöka göra stiftets egna utbildningssatsningar i detta dräglig för dem vi ska "drabba". En sak blir kul, på utbildningen i morgon och i övermorgon kommer alla stift närvara med i genomsnitt fyra personer. Det blir en hel del folk att lära känna, kul bara det! 

Lite småmysigt att komma tillbaka till hotellet jag bodde på i februari också. Hotellet med de fina kattavlorna, heltäckningsmattan och de blommiga tapeterna. Jag känner att så här skulle jag kunna tapetsera i mitt sovrum därhemma!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar