tisdag 18 december 2012

post-it!

Idag tror jag jag levde upp till mina kollegors fördomar om vad en pedagog sysslar med. Jag sitter med i en grupp på kansliet som försöker få en slags helhetstänkande vad gäller stiftets alla utbildningar. Tanken är det ska vara viss långsiktlighet och regelbundenhet i det hela. I momentet "vad gör vi redan nu" föreslog jag att alla skrev en post-it lapp med datum längs en årslinje... hehe... känner att jag går igång på färger, struktur, tidslinje och post-it-lappar! Är man pedagog så är man. Vem som helst hade kunnat komma på idén, men eftersom jag är pedagog var det inte ens någon som höjde ett ögonbryn när jag föreslog den smått hysteriska övningen. Nu är det snart Jul och då blir det garanterat inga post-it-lappar på två veckor.... Men sedan....!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar