onsdag 19 december 2012

Praliner!

Nu får mina kollegor som ännu inte öppnat sin present blunda! Det tunnas ut nu på kansliet eftersom fler och fler går på julledighet. Jag kör någon slags nedtrappning, jobbar några timmar varje dag bara. På mitt arbetsrum står en gigantisk chokladask med praliner, så det är inte helt lätt att arbeta fokuserat dessa dagar. Men jag gör vad jag kan för att tömma asken. Egentligen jobbar jag på ett jobb där det finns ett gediget hälsotänk med friskvård för personalen, kostlära och må-bra-övningar. Men på något vis känns det sympatiskt att all denna präktighet läggs åt sidan när det är jul! Nu frossar jag därför på mina fådda praliner - i vår blir det nya tag med friskvården. Kanske jag rent utav ska handla ett par skidor? Jag mumsar några praliner till medan jag funderar på vad som bäst bränner kalorier...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar