lördag 9 mars 2013

Bling-bling

Jag är bra på att shoppa snygga halsband har jag kommit på! Den här gången har jag hittat inte bara halsband, utan också armband, ring och örhängen. Det går till på samma sätt varja gång. Jag går och hälsar på Nader och sitter i hans shop en stund och blir bjuden på kaffe. Pratar om ditten och datten medan jag spanar in vad han har. Först ser man bara ett virrvarr av halsband, men efter en halvtimme eller så börjar de träda fram, halsband efter halsband som på parad. Det började med att jag såg en diamantinfattad röd jättesten - typ som "Heart of the Ocean" i Titanic, fast röd. Jag blev såld! Sedan var det som proppen var ur, i rask takt hittade jag sedan armband, örhängen och ring i lite samma stil. Nu gäller bara att leta efter ett passande event till dessa stenar! Är det måhända någon bloggläsare som ska på nobelfesten och vill ta med mig? 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar