tisdag 5 mars 2013

Kaffe

Nu har jag fallit in i min Jerusalem-dyngsrytm. Den innebär att jag vaknar tidigt och går och lägger mig sent. Kaffet på Petra Hostel är väl ingen höjdare; Man tar varmvatten från en tappkran och häller i en påse kaffepulver. Nja. Efter frukosten igår klev jag raka vägen till Aroma för en dubbel uppsättning capuccino. Då orkar jag en dag på Via Dolorosa, en rundtur med A och ett besök på Speghettim. Innan jag gick och lade mig besökte jag Nader i hans nyrenoverade lilla halsbandsshop. Det lilla lilla "hålet i väggen" till shop är inte bara flashigt med sprillans inredning, han har också en kille som sköter kaffetillverkningen åt honom. I en lucka har han en vattenkokare och så kör han med en slags specielblandad instant arabic coffe med kardemumma i. Mumma! Så gott! Kanske inte världens jättesmartaste drag att avsluta med kaffe, men well - It´s tradition!



1 kommentar:

  1. Men åh, vad roligt att Nader har piffat till det och har hjälp dessutom, måste kanske inte huka bakom disken hela tiden och fixa när han bjuder på varm kvällsdryck!
    Vill se ny inrdning, vill dit!
    /Akar

    SvaraRadera