fredag 5 april 2013

Papper 53

Eftersom jobbet försett mig med iPad har en helt ny värld av möjligheter öppnat sig! Kom på att jag inte bloggat på ett tag, och det beror kanske på att jag på lediga stunder letat, hämtat och testat appar att använda när jag ska göra olika presentationer. Power Point känns så ute nu! Där kommer ju alla bilder "på linje". Tacka vet jag prezi eller liknande som ger frihet under själva presentationen, man bara klickar på den bild man för tillfället vill visa och vips är man där!

För att slippa clip art har jag nu också börjat använda "Paper 53", en rit-app som är grymt beroendeframkallande! Man gör anteckningsböcker och fyller dem med bilder man ritat själv på ipaden! Love it!!! Nu har jag till exempel fyllt ett anteckningsblock med gubbar som jag sedan lägger in i prezi... Jobb eller lek kan man fråga sig, i mitt fall går detta verkligen in i varandra!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar