söndag 12 maj 2013

Avslut

Så var plötsligt årets grundkurs slut och jag var till Mellansel på sändningsmässa och fin lunch som köket förberett. Det har varit ett litet men härligt gäng - efter några avhopp var det "bara" 11 som fullföljde kursen. I höst är läget lite osäkert eftersom de kyrkliga utbildningarna kommer ändras så det inte längre är obligatoriskt med grundkursen. Kanske blir det en sista gång med de som påbörjat sina utbildningar enligt det gamla systemet, kanske inte. Allt beror på om vi får ihop en grupp eller inte. Jag är själv lite kluven. Å ena sidan är det så trevligt med denna grundkurs och vi gör en massa roliga saker. Å andra sidan har jag mycket annat jobb också och hinner inte riktigt vara med så mycket på grundkursen vilket leder till ett kroniskt dåligt samvete för att jag inte kan vara med mer än vad jag är. 


Tomas överaskade med att dra fram en stor
vägskylt i sitt avslutningstal om att vara på väg...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar