måndag 13 maj 2013

Mental omställning

Igår slutade grundkursen, i morgon börjar växtplatskursen. Det gäller att snabbt ställa om. Tidigare idag var jag och kollade på ett hus som jag i tankarna både inrett och byggt ut på ett flertal olika sätt. Efter titten inser jag att det skulle bli ett för stort hål i min reskassa om jag slog till (alla pengar som jag fått över skulle gå till renoveringar). Även här gäller det att snabbt ställa om. Till och med min plötsliga chiuauafantasi som drabbade mig häromdagen gick över. 

Tycker jag det är jobbigt att ställa om? Både jag och nej. Inte är det kul när drömmar grusas, men samtidigt är det faktiskt inte så svårt att starta några nya drömmar. Jag tycker det är trevligt att drömma - det kanske till och med är ett slags tidsfördriv. Ibland är det realistiska drömmar som får mig att kämpa lite extra för att de ska kunna förverkligas. Ibland inte så realistiskt. Här är några av mina favoritdrömmar för tillfället:

Växthus; stort eller litet. Ibland gigantiskt som täcker hela bostadshuset. Det blev i år ett drivhus för 899 kronor från Ica.
Resor; det kan bli Irland, Grekland och Jerusalem i sommar. Eller kanske bara Jerusalem. Eller kanske stanna hemma i trädgården och gunga i hammocken. Just nu vet jag inte riktigt vad som lockar mest. Förmodligen hammocken.
Hus. Alla möjliga typer faktiskt. Bara det finns utrymme för kreativitet och några hönor.
Drömprins. Och helst en Mark Darcytyp istället för en Daniel Cleaver-typ eller en Mr Big-typ istället för en Alexandr Petrowski-typ. Om ni förstår vad jag menar. 
Jobb. Här har jag ju det Perfekta Jobbet. Men det är utvecklingsbart på en mängd områden.
Träning. Träna mer, promenera längre, oftare...
Ett djur. Katt, hund, hönor, fiskar.... Nåt som rör sig, och gärna blir glad när jag kommer hem. 

Och. Så. Vidare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar