onsdag 8 maj 2013

Trädgård!

Det är nästan snurrigt vad med jobb det är nu. Jag flänger än hit, än dit i stiftets tjänst och pratar om än det ena och än det andra. Det är lite av en jobbkulmen just nu. Tack och lov har jag då min trädgård att varva ned och ladda upp i! Nu idag har solen lyst och jag har invigt hammocken, skruvat ihop ett litet växthus samt fixat med lite stenar och jord. Och riggat en spaljé. Det låter kanske som mycket, men om sanningen ska fram är det ganska långa stunder mellan rycken som jag bara sitter och begrundar och planerar ifrån hammocken också. Än har jag inte vågat så. Kanske blir det i morgon. Luktärt, krasse och squash ligger beredda på diskbänken. Krukorna väntar på uteplatsen... I morgon tror jag att jag kan säga att startskottet kan få gå. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar