onsdag 5 juni 2013

Gummibibeln

Jag ska på stiftet börja jobba med unga konfirmationsledare på deras "Livsresor", och vara ansvarig för ett för stiftet nytt resmål; Jerusalem! Såååå otroligt roligt det känns! Jag är "på". När jag var på Gotland nyss spanade jag in lite ungdomsmaterial på bokbordet, tänkte jag skulle läsa in mig lite. När jag fick syn på Verbums "Gummibibel" blev jag lite nyfiken, kan det verkligen vara något? Men, eftersom (hrmm) jag är en usel bibelläsare tänkte jag att "Nu är det dags!"

Idag kom gummibibeln och jag började med att ta ett tumgrepp-tänkte att lite vägledning kan ju inte skada. Öppnade Bibeln hyfsat på mitten och hamnade i Psaltaren och vers 63 där några rader redan var understrukna.

"Gud, min Gud, dig söker jag, min själ törstar efter dig, min kropp längtar efter dig, som ett kargt och uttorkat land" (En psalm av David när han var i Juda öken)

Snacka om bra text in i mitt projekt, att bli en bättre bibelläsare. Och riktigt riktigt bra är det att någon redan kluddat i min bibel så guldkorntexter som denna strof poppar fram! Dessutom står det en musikreferens - The Who, "The Seeker" i marginalen. Whoooooo, vad kul! Jag fattar redan nu att gummibibeln kommer funka på mig! Hoppas bara att jag hittar bra saker längs vägen i mitt fortsatta sökande!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar