måndag 10 juni 2013

Pilgrimsresa!

Så har planet lyft och jag är på väg till Dublin och "den gröna ön". Jag ser sjukt mycket fram emot att få se Irlands gröna kullar och sätta mig på en pub och ta mig en Guinness. I morgon strålar gruppen samman klockan 15 i Dublin på det första hotellet vi ska bo på. Tills dess ska jag "göra stan" på egen hand. Jag har prickat av på en stadskarta några ställen som jag skulle vilja hinna se, men det känns inte så noga att hinna med så mycket. Mest av allt skulle jag vilja sova nu. Dt tog på att gå upp så tidigt i morse.

En sak som är extra spännande med denna resa är att jag inte känner de tre andra som jag ska resa med. Vi har varit på samma kurs, men hur mycket lär man känna någon på en kurs? Sex dagar har vi haft kursträff tillsammans varav jag missade en dag. Det i sig ska bli kul - att lära känna några nya människor, varav en är superkunnig professor i kyrko- och missionsvetenskap!

Jag vet egentligen inte vad jag förväntar mig av den här resan. Se Irlands gröna kullar, typ som i filmen "PS, I love you". Lära mig massor jag inte kunde förut om pilgrimsresor. Se coola platser. Lars känna dessa nya människor jag ska resa med. Typ så. Jag känner att jag åker med vidöppet sinne, allt kan hända!

First taste of Ireland, en irländsk fruktkaka som jag handlade på planet för att inte somna. Jag tror att min mor hade gillat den, en mjuk pepparkaka som fullkomligt dröp av frukt. Helt ok och nu kommer jag vara kolhydrathög i flera minuter! Tillbaka i "PS I Love You" i tanken nu. Han, den där killen som spelar gitarr och har en hund och som kommer in i handlingen i slutet av filmen... Hm. Yes! Oh, yes. Något sådant skulle kunna få hända mig när jag ikväll sätter mig på en irländsk pub och testar min första Guinness.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar