torsdag 27 juni 2013

Semester!!!

Nu är det semester "på riktigt"! Visst, jag har varit ledig och drällt omkring Lite den senaste veckan också, men från och med idag ska jag vara ledig på riktigt. Det är inte helt busenkelt att koppla bort jobbet, mest eftersom jag trivs så bra och har spännande saker på G på jobbet. Just idag, sista arbetsdagen för terminen, har jag planerat lite och förberett tre stundande jobbresor under kommande läsår. Skottland i november, Sydafrika i februari och Jerusalem i mars. Jag känner mig så otroligt tacksam över att få ha ett jobb som innebär att lite grann ha "världen som arbetsområde", och känner att det förpliktar att det blir bra. Det är ju inte så att jag ska lalla runt i största allmänhet, utan själva resandet är verktyg för vad som ska uppnås. Typ bli indragen i kreativa processer, inhämta kunskap, knyta viktiga vänstiftsrelationer samt leda en studieresa för ett gäng av stiftets unga konfirmandledare.

För att kunna ladda inför allt detta känner jag att jag måste växla ner ganska rejält nu i sommar. Just nu ser jag mig på en pinnstol framför mitt minidrivhus med en tops i högsta hugg - i färd med att pollinera tomaterna som värsta flitiga biet. Men. Vem vet... Kanske kommer det kittla till i resenerven efter några stillsamma veckor och jag bokar in nåt i sista minuten. Skulle vilja se något nytt...

 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar