måndag 15 juli 2013

Fastnat i spel

Erkänner, jag har några spel som jag har fastnat i på iPadden. Bubbles IQ, till exempel. Et är olika banor som man ska rensa från bubblor. Simpelt, men klart beroendeframkallande. Idag satte jag nytt PB på över 1100 poäng. Kn avslöja att efter bana 40 kommer man inte längre. ALLA banorna heter 40...

Ett annat idiotspel är "Hay Day" där man matar kossor och tillverkar ost. Och en mängd andra saker. Där tycker jag om själva logistiken, att producera grejer i jämn takt så man kan sälja till förbipasserande eller lasta båten när den kommer. Men det händer liksom inget mer. Utmaningen ligger i att göra mer och mer och mer hela tiden. Och så vill spelet förstås att man ska handla diamanter för riktiga pengar... Jag kan tänka mig att spelkonstruktörerna har blivit rika på att sälja virtuella diamanter.
Tacka vet jag schack! Att ligga på stranden och spela schack med folk från hela världen är jättekul! Inte för jag är speciellt bra på schack, men det är helt klart roligare än soduko eller korsord! Det sägs att man löper mindre risk att bli dement om man tränar hjärnan med klurigheter som schack, korsord eller soduko! Men ibland (ganska ofta), gör jag idiotdrag. Som här till exempel, offrar en bonde totalt i onödan...

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar