fredag 12 juli 2013

Tradera

Jag fortsätter utrensningen med att "bara hänga in de kläder jag vill ha kvar" i mina nystädade garderober. Sålunda är köksbordet och vardagsrumssoffan översållade med en massa kläder. Testade att lägga ut ångra plagg på tradera och igår kväll var det spännande att följa slutspurten i budgivningen. Min älskade svart-gråa klänning från Gudrun Sjödén, till exempel. Jag köpte den för typ 600 kronor på Gudrun för kanske fyra år sedan. Och vad jag har använt den! Den har varit till Jerusalem fler gånger än jag kan räkna. På fester, till Stockholm... Osv. Till slut fick den bli hemmaklänning. Men efter det att jag själv minskade några storlekar tyckte jag den blivit för säckig och lade därför ut den på Tradera. Tjong! 22 bud och vinnande budet var på 356 kronor! Snacka om bra andrahandsvärde! Det lönar sig med andra ord att satsa på kvalitetskläder! Nu får klänningen ett fortsatt liv hos någon annan... Lite vemodigt var det att packa ned den i ett packet och skicka iväg den eftersom jag har så många trevliga minnen med denna klänning.

 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar