måndag 12 augusti 2013

Jobbstart

Jag var peppad. Jag var laddad. Idag klev jag upp med ett leende och hävde iväg mig till jobbet halvåtta. Min målsättning den här terminen är att ge järnet och utveckla både mig själv och jobbet. Jag var förberedd, jag visste det idag var deadline för nåt som heter "arbetstidsbudget", dvs en uppskattning i procent hur mycket tid jag lägger på de olika grejerna jag sysslar med på jobbet.

Km till jobbet och insåg efter en kort stund att jag var helt ute och cyklade. Det var deadline idag, så långt hade jag rätt. Men för BUDGETEN och Verksamhetsplaneringen. Nu var goda råd dyra! Jag hade en egen deadline dessutom, senast 11 måste jag sätta mig i bilen och gasas till Mellansel. Hugaligen! Det var inte ett dugg kul att börja arbetsåret med ett sådant pulspåslag. Kanske ligger jag i fas om ett tag när arbetstidsbudgeten ska lämnas in? Jag hoppas det!

Att komma till Mellansel var trevligt. Skolan är i ett kaos på grund av alla ombygnationer, men nu kan man börja se att det så småningom kommer bli mycket fint. Tills vidare äter vi i gymnastiksalen, men bar det känns så fräscht istället för den trötta och slitna matsalen. Sedan äR det ett privilegium att få ha pass på en utbildning där förväntningarna är högt satta! Jag undrar vad mina gamla kollegor på Parkskolan skulle säga om "jag förväntar mig att bli förändrad som människa" och "Jag förväntar mig att lära känna Gud bättre". Det fyllde mig med ödmjukhet och bävan. Kommer vi i kursledningen någonsin kunna infria sådana typer av förväntningar? Men hela kursen är ett tillsammansarbete, och redan nu märks det att det är en samling sköna människor som samlats där och var och en bär på erfarenheter de tar med sig in i själva kursen... Så Inshallah* blir det bra i år igen.

* =om Gud vill

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar