torsdag 29 augusti 2013

Teknik!

Jag har verkligen ett jobb som passar mig perfekt just nu! Nu när jag sitter på Trillevallens fjällhotell och filosoferar tänker jag att jag nog alltid gillat gränstrakterna mellan teknik, teologi, formgivning och metodik. På högstadiet läste jag först teknik innan jag bytte till tyska, sedan valde jag naturvetenskaplig linje på gymnasiet men hamnade på teologen på universitetet. Sedan på det lärare och jerusalemfarare.

Nu i helgen ska de olika världarna integreras då jag är med på stiftets satsning på unga konfirmandledare. Som stöd i mina pass om Luther, Jerusalem och internationella frågor har jag en hel arsenal av teknik med mig. Två iphones, dator, iPad, kamera, DVD-spelare, adaptrar, hörlurar, högtalare och diverse laddare. I bilen ligger också de STORA högtalarna.

Rätt använt är verkligen all denna teknik ett stöd, men gränsen är i vissa fall hårfin. Det är ju innehållet, inte prylarna som är Grejen. Fast, jag erkänner. Jag tycker det ÄR kul att testa alternativ till whiteboard, blädderblock, svarta tavlan och overhead.

 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar