måndag 26 augusti 2013

Tung start, bättre sedan...

Vissa morgnar vill jag bara ligga kvar i sängen. Idag var en sådan dag. Allt värkte, ryggen, magen, höfterna, knäna och till och med tårna värkte. Jo, ja... Jag är reumatiker, jag kanske inte ska begära hur mycket som helst av kroppen ibland. Det är som humöret sätter sig i kroppen, och i stunder av svårmod blir det extra kämpigt. Som tur är VET jag ju att humöret brukar komma upp av att komma till jobbet, så också idag. Äntligen har min närmaste kollega på "international department" trätt i tjänst efter semestern och vi kunde börja stressa tillsammans lite inför den intensiva höst som ligger framför oss. Nu närmast ska vi till Vålådalen och Trillevallen för att vara med på stiftets gigantiska utbildningshelg för unga konfirmandledare. Över 300 ungdomar samlas för att studera tillsammans!

Jag har en del att förbereda; fyra pass om Martin Luther (samma pass som upprepas fyra gånger), åtta gånger ska jag berätta om Jerusalem och fyra gånger tjugofem minuter om stiftets internationella arbete. Puh. När det är sådana saker på gång är jag trött före och efter, men i skarpt läge brukar adrenalinet skölja igenom hjärnan och ge extra energi. Just nu känner jag tydligt av uppförsbacken. Dessutom var det typ VARMT på mitt arbetsrum idag, så när en kollega kom och undrade om vi skulle fara och bada på tidig eftermiddag släppte jag allt jag höll på med och bara drog... Friskvård är det visst. Och friskt var det i havet, typ 16 grader. Men jag piggnade till och kunde nästan bli klar med vad jag hade tänkt hinna med idag.

Väl hemma började jag att möblera om. Jag har inte möblerat om en endaste gång i mitt vardagsrum, men nu känns det som jag gör vad som helst som gör att "något händer" och jag inte börjar tänka jobbiga tankar. En stor ljusglimt idag var att nu börjar det bli allvar av att min bror med familj ska flytta till Norrland, kanske rent utav Härnösand! Deras hus i Arboga kom ut på hemnet idag! Myyyysigt hus, jag förstår att de har lite svårt att flytta ifrån det, men ujujuj vad egoistisk jag blir när jag tänker på fördelarna med att ha dem på närmare håll!!! Hoppas, hoppas, hoppas på tuff budgivning och att de får ut vad de vill ha!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar