måndag 30 september 2013

Mr Migrän på besök

Så fick jag den objudna gästen Mr Migrän på besök. Han kom redan lite på fredagkvällen, höll sig i bakgrunden på lördagen, men slog till med full kraft igår. Som tur är har jag inte migrän speciellt ofta, det bär verkligen en otrevlig upplevelse! Känslan av att inte kunna röra huvudet utan att man tror det ska explodera, illamående, darrighet...

Nu i morse vaknade jag av ny huvudvärk, så här sitter jag med tänt ljus och hoppas verkligen att det bara är lite nackstelhet. Har varken tid eller lust att vara sjuk idag!

Tibble höll mig sällskap under migrändagen igår.

 

2 kommentarer:

  1. Usch med migrän! Har haft min beskärda del, ibland sjuk i tre dagar, domnad arm, blockering av synfält, sedan våldsam huvudvärk på motsatt sida av dessa symptom plus illamående, nästan som strokesymptom. Men, Maria, det har blivit bättre och mycket mildare episoder med åren. Så hav tröst. Med mig brukar det vara så att det ofta händer inför lågtryck med storm på väg. Nu har ett barnbarn haft ett par såna episoder också. Arvet från min släkt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, huga för migrän! Det är trumma N glömmer hur eländigt det är mellan varven...

      Radera