torsdag 28 november 2013

"Vanlig dag"

Så har det gått ännu en rolig dag på jobbet! Jag har sagt det förut, men jag säger igen; jag har helt klart rätt jobb för den jag är! Jag gillar att vara lite allkonstnär och att utmana mig själv genom att testa nya grejer! Dessutom älskar jag resor, så nog är detta jobb rätt för mig!

Idag gled jag in till jobbet vid niotiden och möttes av C's och mitt "administrativa stöd" som berättade att hon fixat catering till på lördag då vi har upptaktsdag inför den resa till Jerusalem som vi ska göra med några av stiftets unga konfirmandledare. Det var inte vilken catering som helst - hon hade fått en lista med matförslag av mig när hon hade gått till en restaurang i stan. Listan säger en vanlig svenne inte så mycket, men när en restaurangägare från Nablus får en beställning på baba ganoush, warak dawali, cosa maschi, tabbouleh... Så hade han gått igång ordentligt! Kul, kul! Ska bli spännande på lördag!

Sedan planerade vi innehållet för dagen och det ska bli såååå kul att träffa gruppen vi ska resa med! Logistiken börjar dessutom falla på plats, det har inte varit piece of cake att få alla hitta transport till Härnösand för alla 22 som ska vara med i morgon, men nu tror jag det ska funka.

Vid lunchtid gjorde jag några filmklipp och tog lite stillbilder till en film som jag ska göra till i januari, då jag är med i en grupp som ska utbilda nya förtroendevalda i stiftet. Det var jätteroligt att filma, speciellt när filmstjärnan herself, vår biskop, är så cool och kreativ framför kameran! Nu sitter jag och redigerar ihop det hela till två filmer, en "hej-och-välkommen-film" och en trailer.

Så kan "en vanlig dag" på jobbet se ut för mig och jag känner mig så tacksam och lycklig över att få ha ett sådant fantastiskt jobb att gå till dag efter dag!

 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar