onsdag 29 januari 2014

Uppe med tuppen

Nu känns det som jag är uppe, till och med FÖRE tuppen. Igår blev det strax efter 23 innan jag var hemma. Segt möte i Stockholm, ännu segare hemresa och en überseghet i kroppen! I efterhand ångrar jag naturligtvis att jag pressade in detta stockholmsbesök i kalendern, jag tänkte det skulle vara bättre att ändå vara med för att åtminstone registrera vad som händer. Men det är inte kul att sitta på möte och vara trött.

Nu, dagen efter, känns det någorlunda. "Ny dag, nya möjligheter", och jag är märkligt nog pigg som en mört! Nu stundar ytterligare en utbildningsdag av förtroendevalda, denna gång i Sundsvall. Det ryktas att Kyrkans Tidning ska komma och göra reportage. Typiskt, när jag har "alla kläder i smutstvätten" och får trolla fram något att ha på mig.

I vår utbildning liknar vi kyrkan med ett skepp. Ganska klassisk bild, som vi utgår från (Noaks ark mm). De förtroendevalda är rederiet som fattar beslut om i vilken riktning man ska åka och med vilken besättning. Kyrkoherden är kaptenen som leder och fördelar arbetet ombord. De anställda och alla ideella är besättningen. Jag känner just nu för att vara Greta i solstolen på däck...! Åka med, men inte stå med något snöre alls. Men snart, mycket snart, kliver jag upp jag med och blir delaktig...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar