söndag 19 januari 2014

Walk in the park

Så är jag i Uppsala igen och det känns riktigt ok den här gången. Lite kul är det att numera vara igenkänd på det Hotel jag bor på, känns som "hemma" här nu. Jag hade inte med mig stavarna den här gången, men kunde ändå göra två rejälare promenader på 4 km vardera. Nu börjar jag nästan tro att jag kommer kunna pressa mig till mitt januarilöfte - snittpromenad per dag tre kilometer. Kanske. Kände varken av höft, fot eller knä och kunde till och med ha lite tryck i stegen. Njutning!

För att lite testa mig själv gick jag på några bekanta ställen i stan, och YES, vissa minnen börjar blekna bort nu. Riktigt, riktigt skönt! Tog en öl med en god vän och pratade bort ett par timmar, nu börjar det kännas som Uppsala är MIN stad igen!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar