söndag 9 februari 2014

Robertsfors

Min kompis Petra är musikalstjärna nu i Robertsfors och inte kan en Sydafrikaresa hindra mig från att komma upp till "Robban" och se detta live! Sagt och gjort, första anhalten på min resa söderut började 180 grader åt andra hållet.l först Umeå en liten stund med goda vännerna Elisabeth och Victoria. Lite prat och gos med chinchillan Nemo innan vi åkte till Robertsfors. Vi var lite tidiga så vi hann med cruising i Robban en stund. Ganska trist och mörkt ver det där.

Desto ljusare var det inne i teatersalongen där Robertsfors musiksällskap satt upp "Anything goes", en Cole Porter-musikal. Bra spel med förvånansvärt jämna insatser av alla amatörskådespelare, dansare och sångare! Jag är lite part i målet här, men nog tyckte jag Petra var BÄST! Grym timing, glimt i ögat och med schvung satte hon låtar och repliker. Njutning! Sedan blev det analyser och efterfest hemma hos henne. Nu ligger jag och ska försöka sova trots lite resfeber. Kom på att jag glömt nattlinne och också vanliga linnen. Samt t-shirts. Har rikligt med klänningar, men det hjälper inte just nu.

 

2 kommentarer:

  1. Tack fina du! Underbart att du kom "förbi" på din långa resrutt. Det är kärlek det! <3 Safe trip!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Självklart och en ära! Du är så bra Petra!!!!! <3

      Radera