torsdag 20 mars 2014

Stress-torsdag

Bläää! Jag kom till jobbet för att "bara fixa kvittoredovisningen" och sedan kompa ut. Med 100 övertidstimmar sedan årsskiftet är det både bra och nödvändigt att vara lite kompensationsledig. Mitt i kvittoredovisningen blev jag påmind om några saker jag bara måste ta tag i. Helst igår. Och det jag gjorde dåligt i panik för några veckor sedan (mellan Sydafrika och Jerusalem) kom som en bumerang tillbaka idag av kollegan som nog tyckte jag är kass. Panik och strypgreppskänsla.

Klockan tio var det så plötsligt friskvård för hela klabbet, och jag traskade över till domkyrkan för att höra en friskvårdsföreläsning med Babben Larsson som skulle "prata peppande", bland annat om hur dumt det är att bränna ut sig. Jodå, jag satt där och kände igen mig. Varningsklockorna skräller ganska högt ibland. Men för att inte lida alla helvetets olika kval var jag ju tvungen att få klart kvittoredovisningen, helst innan dagen var slut. Jag fick i alla fall upp alla kvitton på papper och översatte dollar och shekel till kronor innan det blev kväll. Där tog det stopp. Hur redovisar man en dålig växling från visakort till dollar???

Migränen kom till någon udda sorts undsättning så jag gick hem. Knarkade i mig lite C-brus och laddar för att få klart kvittoredovisningen imorgon. Jag vet att man inte ska tänka "ska bara...", men får jag bara ur mig detta lilla ynka jobb imorgon kommer jag vara såååå ledig hela helgen!

 

3 kommentarer:

  1. Ta hand om dig! :-) Hoppas du får en skön och lugn helg!

    SvaraRadera
  2. Det finns alltid lösningar. Den dåliga växlingen kan du nog fråga kyrkans revisor om. Som fellow migränlidande känns det redan tungt i huvvet. Men vilka får redovisa kvittot för Babben Larsson och till vem? Eller arbetar Babben ideellt?

    SvaraRadera
  3. Babben-kvittot är inte jag i alla fall. Men det var riktigt bra hälsoföreläsning, och jag vet att det var en hel det som nu tänker till vad gäller jobb-beteendet och stressen.

    SvaraRadera