måndag 24 mars 2014

Uppsala igen!

Det börjar kännas oerhört hemtamt det här. Jag har slutat åka sent på kvällen eller ultratidigt på morgonen. Istället tar jag ett mitt-på-dagen-tåg så jag hinner gå en liten stund på stan innan affärerna stänger. Idag blev det macoteket och ett trådlöst tangentbord och en adapter till min nya iPad Air. Jag funderar i skrivande stund på vad som egentligen skiljer mellan en bärbar dator och en iPad med tangentbord? Inte mycket. Kanske vikten? Detta är max ett kilo tillsammans och DET kan jag verkligen leva med! Nu skriver jag med färre misstag och ihopskrivningar.

Hemtamt är det också på "mitt" hotell. De känner igen mig här nu och rummen ser exakt likadana ut, även om det inte är exakt samma rum. Det bästa med att bo på hotell är att jag inte behöver städa, tvätta och laga mat! Bara vila och filosofera. När jag klev av tåget råkade temat till Gudfadern komma i lurarna. Så skön musik! Sentimental och dramatisk så det förslår, och definitivt inte mesig! Den tanke som dök upp när jag hörde musiken var scenen med det runda bordet och basebollträet. Riktigt SÅ elak vill jag inte vara och fnissade lite åt blotta tanken och strosar vidare.

http://open.spotify.com/track/7Es2gcDpA0ma6zEqgP6Wuc

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar