onsdag 16 april 2014

Camino-forum

Jag nördar vidare med att planera min vandring i sommar. Fortfarande har jag ett behov av att reservera mig - KANSKE jag vandrar - Man skulle kunna säga att jag "provtänker" just nu. Skulle jag fixa att vandra dag efter dag efter dag? Efter lite googling ramlade jag in i ett Camino-forum på nätet där man kan ta del av allehanda diskussionstrådar. Jag blir lite lätt irriterad när jag läser en del inlägg där. Det är en slags hurtbulle-mentalitet som råder - trots statistiken visar att de allra flesta startar från just Sarria, där jag tänkt starta verkar det vara St Jean pied de port som anses vara den "riktiga" startpunkten. Sedan ser jag hur folk fnyser lite över detta med att ha med iPad/iPhone etc på vandringen. Jag vet - jag borde bara ignorera alla dessa hurtbullar, de kan få hetsa varandra! Jag gör MIN vandring, och den kommer (om den blir av) att starta i Sarria och eftersom det inte är några jättesträckor jag tänker gå varje dag tar jag med iPaden. Så det så!

http://www.caminoforums.com

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar