lördag 12 april 2014

En femtedel på fem dagar

Nu är jag på min fiktiva promenad till Santiago de Compostela framme i Portomarin, en femtedel av rutten Sarria - Santiago. "Normala" vandrare gör denna sträcka (22,4 km) i ett svep. I sommar om jag kommer iväg tänker jag att två dagar blir passande tempo för mig. Nu som "uppvärmning" har det tagit fem dagar.

Fem dagar känns faktiskt OK. Jag skyller på att motivationen inte funnits varje dag, att jag jobbat och varit upptagen, att jag har varit dödligt trött och att knän, höfter och fot protesterat lite emellanåt. Men nu är jag på väg! "Bara" fyra kartblad kvar innan jag når Santiago. Ska försöka sätta upp tempot lite...

Jag låtsas att jag sitter på härbärget i Portomarin nu med en kall cerveza och sammanfattar dagens etapp. Det har sluttat brant utför så värken i fotleden kan bero på det. I morgon blir det nya tag! Men nu bara njuter jag av utsikten över Embalse de Belesar medan jag testar spanska på snygga spanjorer. Inte alls dumt att vara på vandring!

 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar