onsdag 9 april 2014

På väg...

Ibland är det så att när jag får en idé behöver jag testa den lite i fantasin innan jag gör verklighet av den. Nu i mitt nya projekt, att vandra till Santiago kom jag igår på att jag kunde "provgå" sträckan, fast på hemmaplan. Låter helflängt, men så här gör jag:

Med min lånade kartbok och guidebok tänker jag mig att jag är på caminon och vandrar. Igår lämnade jag Sarria med mina 8 km, och idag har jag fortsatt de fyra kilometer som saknades fram till vandrarhemmet i Morgade. Hade det varit på "riktigt" hade jag försökt gå 12 km igår och 10,4 km idag. Men just nu är jag otränad så jag delar upp sträckan ännu mer. Det vanliga är annars att man går hela sträckan Sarria - Portomarin på en dag, men det kommer jag nog inte att orka någonsin.

Men med dessa kartor och i fantasin kommer jag nog kunna ta mig till Santiago ett par gånger innan det (eventuellt) blir på riktigt i sommar. Jag tänker mig att det kan funka lite som idrottare gör när de förbereder sig - de går igenom momenten steg för steg i tanken innan de gör det i verkligheten. Det funkar också lite som "runkeeper" - jag ser på en karta hur mycket (lite) jag går. Sedan ÄR det kul att filosofera lite på vad jag skulle göra och se i Morgade där jag "är" nu. Jag googlar och gör planer. Kanske kan jag tröttna på caminon innan jag ens kommit dit?

Här är lite härliga bilder och en beskrivning av denna sträcka som jag hittade

 

1 kommentar:

  1. Fantastiskt äventyr!! Om du riktigt känner för det, så bara gör det!!
    Ragnhild

    SvaraRadera