måndag 19 maj 2014

Energi?

Nu fungerar jag konstigt. Hela dagen igår och i förrgår var jag nästan sjukligt trött. Sådär trött som sömn inte kan hjälpa. Jag kliver upp tidigt, men sedan drabbar stora tröttheten mig och jag sitter och småsover i fåtöljen mest hela dagen. Igår hade jag dessutom migrän. Inte bästa läge för att idag fara till Mellansel för att ha examenshögtid för grundkursarna och dessutom predika.

Förberedelserna för predikan gick uruselt. Tänka på temat var en sak, men att få ner fullständiga meningar var hopplöst. Igårkväll gav jag upp och tänkte att jag kanske ska försöka sova mig i form istället. Satte väckarklockan på 06.00, men var som klubbad när jag försökte vakna och vimsade vimmelkantig runt och gruvade mig. Fortfarande utan att få ner fullständiga meningar.

Sedan, mycket märkligt. Klockan 8 (en timme innan jag måste åka från Docksta) började det bli fart på synapserna i hjärnan och jag vaknade till, fick en stunds kreativitet, fyllde en sida i iPaden med tankegods till predikan på temat "Växa i tro" och åkte till Mellansel. I Mellansel på Gudstjänsten var jag mitt vanliga kreativa jag igen - det gick lätt och smidigt att både tänka och tala. Predikan flöt på och jag kunde dessutom känna mig lite smånöjd.

Men, sedan då? Så fort jag kom hem liksom imploderade jag på soffan igen och kunde knappt öppna ögonen av trötthet. MYSKO! En sak är jag i alla fall glad för, och det är att jag faktiskt funkar när det gäller. Försöker nu bita ihop och räknar ner till sommaren för jag fattar ju att jag nog behöver semester mycket snart!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar