tisdag 20 maj 2014

På kurs med Kurt

Det var så trevligt idag när lite kollegor och kursdeltagare dök upp! Äntligen! Nog för att jag fick mycket arbete gjort, men att häcka mol allena i Hammarstrand var ingen höjdare!

Kursen är riktigt trevlig att ha, först ett rejält pass om kommunikation som en kollega höll i och sedan en stunds friskvård/gruppdynamikövningar på Zorbcenter. Egentligen var det ganska enkla övningar vi gjorde, men det väckte tävlingsnerven både här och där. I halvtid när vi tog en juicepaus och fick veta poängställningen fick vi också veta vad vi tävlade om; det vinnande laget skulle få testa "zipline". Vårt lag hade i halvtid vunnit alla grenar och jag tänkte vi skulle försöka förlora resten, men det ställde inte laget upp på. Så plötsligt stod jag där, i sele, på en avsats och blev tillsagd att glida iväg... Hu, vad läskigt, men OJ, vad skoj!

Sedan, tillbaka i konferenssalen igen provad jag en samtalsprocess som var ganska enkel att leda och som ledde till en hel del bra samtal, så nu kan jag somna och vara nöjd med dagen!

Det ser inte så farligt ut, men hu vad fort det gick!
Sån tur med vädret!
Kul text!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar