tisdag 9 september 2014

Inget nytt

Nu börjar det vara långtråkigt att vara sjuk. Det gör inte så ont från ärret på magen som man skulle kunna tro, men det kanske beror påp att min envisa huvudvärk överskuggar ärr-värken? Jag förmår nästan ingenting. Sova funkar dåligt, jag vaknar efter baranågra timmar med betongkepa. Det enda som hjälper är då att ät något och sedan sitta i fåtöljen. Till slut blir jag så trött så jag somnar i fåtöljen, men bara i ca tio minuter, sedan måste jag göra något för inte skallen ska explodera.

Titta på båtar funkar som distraktion. Jag plöjer igenom blocket efter snygga segelbåtar som jag sedan funderar på i långa stunder. Just nu står nog valet mellan en Facil 26 och en Ballad 30. TES-båten är fortfarande kvar på min topplista och förmodligen är det någon av dessa tre jag slår till på. Hoppas bara bli så frisk i slutet av månaden att jag kan kolla in dem live också.

Igår kom ett bakslag, ett blodkärl gick sönder så jag började plötsligt blöda ur ärret. Panik! Lite blod ser plötsligt så mycket ut när det hamnar på golvet! Det blev en tur till Öviks sjukhus för omplåstring. Nu måste jag ta det mycket lugnt så allt får tid att läka!

3 kommentarer:

  1. Men så besvärligt. :( Ja, du måste ge det tid att läka. Hang in there, Maria!

    SvaraRadera
  2. Äter du morfinaktiga värktabletter?
    Jag får ont i huvudet av såna.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, nog är de morfinaktiga alltid. Huga. Men nu börjar det gå åt rätt håll...

      Radera