torsdag 18 september 2014

Litet steg bakåt

Å, vad jag längtar tills jag kan ta bort plåstret på magen! Tejpen som håller fast kompressen gör huden alldeles skavig och röd. När jag ringde sjuksyrran i Sundsvall sa hon att det är bra att lufta såret lite, men idag när jag trodde jag kunde prova började det plötsligt droppa blod igen. Skit! Blod på ett golv ser så dramatiskt ut...

Golven börjar se hemska ut här då det är svårt att böja mig ner för att plocka upp saker. Det som faller ner får ligga, jag inbillar mig att ärret läker fortare om jag inte "spiter" på det. Det som däremot funkar bättre och bättre är promenader. Idag blev det hela 2,2 km, men då var jag genomsvettig när jag kom hem igen och fick slänga in mig i duschen.

Mysigast idag var att ha Sally på besök! Hon gillar verkligen att slacka på soffan med mig. Där sov vi långa stunder och jag blir riktigt rörd över den närhet hon ger!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar