måndag 1 september 2014

Sundhamn

Lat: 62* 39'49''N Lon: 18*4'7''E

Ikväll blev det en helt underbar kväll! Några vänner plockade upp mig i sin segelbåt Scampi 30 ft och vi gick med motor genom Härnösand och till Sundhamn. Där grillade vi och hade en trevlig middag innan vi gick med motor tillbaka till Härnösand i natten. Det låter kanske inte så märkvärdigt, men det var helt magiskt vackert, speciellt stjärnorna och sedan speglingarna av stadsljusen i vattnet när vi kom in mot Härnösand igen. Jag börjar känna mig allt mer säker med mitt beslut att skaffa båt och imorgon (idag) ska jag titta på en intressant båt som ligger i Sundsvall. Förhoppningsvis är det "min" båt som bara ligger och väntar på mig...

Broöppning på Storgatan
Skepskatten "Mister"
Broöppning på Nybrogatan
Fria vidder!
Sundhamn har en bra brygga att lägga till vid!
Gick en promenad och tittade på två båtar som sett sina bästa dagar...
Skymning
Grillplats nära bryggan!
Sedan mat i båten!
Här är Sundhamn
Härnösand by night

 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar