tisdag 14 oktober 2014

Helgen...

...försvann som en blixt och nu sitter jag plötsligt i Östersund på ett hotellrum. Härnösand - Arnäs - Östersund - Brunflo - Skön - Skön står på programmet denna vecka, men sedan ledig söndag. Det som ligger i pipen är en utbildningsturné med fokus på församlingsråd. Igår hade vi experthjälp av suveräna Åsa N som jobbar med församlingsutveckling och struktur i Uppsala. Idag rycker jag in med det passet. Typ tre timmars visionerande i appreciative inquiry - anda. Kul i och för sig, men lite stressigt innan jag kundekänna att stoffet och min egen erfarenhet bar. I morgon och i övermorgon blir det mer av samma då vi upprepar utbildningen.

Jag skickar en tacksamhetstanke till underbara distriktssköterskan som försåg mig med utrustning så jag själv kunde plåstra om såret på magen, det hade kännts jättejobbigt att efter denna långa dag hitta en vårdcentral här i Östersund för detta. Nu fick jag själv tvätta och stoppa in "Materialet" i magen. Tur jag inte har smärtceller i magen! Det hela gick bra och på fredag är jag tillbaka på vårdcentralen igen för kontroll.

 

 

 

1 kommentar:

  1. Men vad jobbigt detta med "materialety" måste vara? Är det meningen att hålet ska läka ihop utan annat ingrepp?

    SvaraRadera