måndag 6 oktober 2014

Sjukhusbesök

Idag var ingen rolig dag. Jag åkte in till sjukhuset i Sundsvall för den planerade omläggningen av såret, hade tänkt att det skulle bli ett snabbt besök för nu är proceduren rutin. Det luktade lite från såret och det gjorde att sköterskan tillkallade läkare "för att slänga en blick". Nejdå, det var inte fara och färde, men läkaren meddelade att "det kommer ta till jul" innan ärret är läkt. Jag tänkte att det kanske inte var så hemskt, ärret kan få läka på under ett plåster medan jag jobbar på. Jodå, så kan man göra. Byta förband varannan dag och långsamt återgå till det vanliga.

Men. Hon avrådde ganska bestämt att åka till Jerusalem i november. Jag försökte förklara att kansliet kanske inte kommer iväg om jag inte är med, men hon var obeveklig.

Min första tanke var då att mörka detta och åka ändå. Med Hadassasjukhuset runt hörne och ortodoxa kliniken kan det omöjligt vara något problem. Här misstänker jag att läkaren genomskådade mej för hon skärpte blicken och sa att det är viktigt att jag inte åker.

Suck. Det har inte varit lätt efter sommarens oroligheter att ändå få till resan och så ska det stupa på mej! Besvikelsen sjunker djupare och djupare in i mig. Inte så mycket depp över att inte få komma till Jerusalem, dit kommer jag ju ganska ofta ändå. Men just tillfället att få åka med alla kollegor! Jag var så nöjd med planeringen och de kontakter jag bokat till oss och är säker på att det hade blivit en av mina bästa resor. Så snopet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar