torsdag 13 november 2014

Alltid positiv!

Nu är jag i Storhogna på kurs med kollegiet. Det är jättekul att vara på "klassresa" även om ämnet för trippen, mötesteknik, inte får mig att kippa efter andan av upphetsning. Man kan med fog säga att jag är den där "kärringen mot strömmen". Alla andra verkar ha gått igång på vår hurtiga kursledning som är ett under av inspiration. Jag känner mig mest som en kossa när jag idisslar samma saker om och om och om igen. Känner hur jag sitter och imploderar av negativa tankar.

Avslutningen blev dock en höjdare, vi fick alla en stor post-it-lapp på ryggen. Måste förresten hitta post-it-lappar i det formatet. Sedan fick vi gå och skriva på varandra de positiva egenskaper vi tyckte den hade som vi skrev på. Jättetrevligt sedan att få en sådan positiv feedback. Tydligen hade inte alla uppfattat att jag idag mest suttit och surat i ett neggohål... Tur det!

 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar