tisdag 18 november 2014

Ihopläkt...

Nu är jag hemma igen efter ett par dagar i Storhogna. Jag funderar fortfarande på kursen jag var med om och varför jag blev så anti. Det var ett företag som skötte utbildningen, men det kändes lite ytligt. Metoderna var i och för sig ok. Typ aktiva värderingsövningar, sånt som jag sysslat med redan på Parkskolan, på Sida, på resepedagogutbildningar och på kursledarkurser för världens kurs. Kursen funkade lite konstigt på mig, många av kollegorna känner nu inspiration, men jag känner att det nu måste gå lite tid innan jag tar i en plupp eller post-it-lapp. Jag misstänker det blev en allergisk reaktion av den kraftiga överdoseringen... Övningar av det här slaget får aldrig ta över, själva stoffet eller sakfrågorna kan bli lidande!

 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar