söndag 9 november 2014

Stickhelg

Den här helgen blev en riktig kura-inne-helg. Jag kom plötsligt på att jag skulle sticka klart ett par socker jag började med för ett och ett halvt år sedan när jag var på retreat med grundkursen. Kanske var det två och ett halvt år sedan? Jag kommer inte riktigt ihåg, men länge, länge har jag haft EN stickad socka. Nu i helgen blev den andra klar!

Av bara farten tog jag sedan upp en annan stickning som också den påbörjades för evigheter sedan när jag var i Stockholm en helg och hamnade på stora stickmässan i Älvsjö. Det ska någon gång bli en halsduk är det tänkt...

 

2 kommentarer:

  1. Det låter som en blogg-rubrik från min blogg :-) Stickning kan ibland vara enerverande då det inte blir som man vill, oftast avstressande, och ibland ( då det är som bäst) glömmer man tid och rum och tänker "bara ett varv till".

    Lycka till med stickandet!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jodu, "bara ett varv till" känner jag igen! Det är så svårt att lägga ifrån sig stickningen när garnet är randigt. Det är ju så kul att se hur det blir....

      Radera