lördag 29 november 2014

Tacksamhet

Så är jag på tåget i Sundsvall efter att ha bytt från bussen. Morgonen är fantastisk, rimfrost och hög luft. Jag känner mig lite lätt uppåt! Att resa är fortfarande efter alla dessa år fantastiskt! Att iaktta människor, försjunka i musiken från lurarna och smutta på en cappuccino... Små nöjen som förgyller mitt liv!

Häromdagen började jag med en ny app, "gratitude". Den är superenkel, nästan banal. Varje dag tänker man igenom dagen och antecknar de saker man är tacksam för. Genom att fokusera på det positiva mår man bättre. Inte så att det trista och det som tynger inte finns, men det blir lättare om man kan se ljusglimtarna i tillvaron! Sedan tycker jag det har blivit så att jag lägger märke till de små detaljerna bättre nu sedan jag började min gratitude-journal.

Hittills idag är jag tacksam för:

  • Rimfrosten som gjorde träden så vackra i soluppgången,
  • att jag har fantastiska vänner,
  • att jag har jobb och ekonomi som gör att jag kan resa mycket,
  • att livet går vidare efter ett krossat hjärta (som börjar vara läkt nu).

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar