måndag 29 december 2014

Knåpar...

Jullov och långledig! Så skönt det är! Själva julafton var trevlig och jobbig på samma gång då jag firade med "ursprungsfamiljen", dvs mor, far, bror, brorsans tjej och de tre ljuvliga brorsbarnen. Vi for till Tallin på kryssning. Familjefirandet var det trevliga, båten, hytterna och julbuffen det jobbiga. Tallin var trevligt, det var andra gången jag var där, men den här gången utan jäklig höftvärk. Slog till på en mössa, en halsduk och ett par vantar. Sedan, inspirerad som jag var av allt stickat, köpte jag garn. Jag har funderat ett tag på att testa detta med "mormorsrutor". Nu har stunden kommit. Kollade lite på Youtube-klipp i ämnet och skred till verket. Såhär ett dygn senare har jag fått till åtta rutor! Men oj, vad många jag måste göra för att få till ett överkast. Får se hur länge jag håller ut och vad det ska bli.

Min allra första ruta!
Hur många kombinationer kan man göra med fyra garnförger?
Börjar få upp ångan...

 

 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar