lördag 14 februari 2015

Fortsatt uppförsbacke

Livet swishar på och jag gör en massa grejer hela tiden. Ofta tänker jag att "bara jag får detta och detta gjort ska jag försöka ta det lugnare efteråt". Men det verkar aldrig bli något efteråt. Hela tiden kommer nya grejer, nya projekt och nya idéer i min väg. Jag börjar vara allvarligt less på mig själv!

Idag pressade jag nästan en full jobbdag med att skriva en hemtenta. På ett sätt gick det bra, det var liksom flyt i skrivandet och vips hade jag fått till fyra sidors text på de två frågorna som ställdes. Men jag kände mig seg i tänkandet och hade stora problem att begripa en av frågorna. Tänkte medan jag höll på att hela projektet med kurs och fältstudier nog var en kass idé. Varför "ävles på" på detta sätt? Varför kan jag inte bara nöja mig med livet och jobbet som det är? Vafasen driver mig egentligen?

Hoppas morgondagen blir bättre! Tänk om jag bara kunde vakna upp, helt utan ryggvärk och kunna ta en lång promenad som rensar tankarna och melankolin lite!

 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar