lördag 28 februari 2015

Stadsrundtur

När jag vaknade i morse kände jag mig lite lätt ensam och övergiven. Den underbara gruppen som pluggar "christians of the Holy land" lämnade mig och drog vidare till Amman. Jag stannade kvar i Jerusalem eftersom jag i morgon ska stråla samman med min grupp ned unga konfirmandledare.

Jag kände mig lite allmänt planlös, men sedan kom jag igång med en promenad. Började med Mamilla och parken nedanför, sedan kanten till Hinnom Valley och stråket ned till dyngporten. Tänkte ett tag ge mig där, men fick lust att prova något jag länge drömt om att göra, promenera runt hela stan i ett svep. Längs Kidrondalen var det plant och lätt att gå så det flöt bara på. Men sedan, ujujuj, sträckan från stefanosporten till nya porten sög rejält i lårmusklerna! Sedan lättnaden när jag kom till toppen, då kändes det nästan som friläget var i in i mål, Jaffaporten! Drygt fem kilometer blev det totalt och en svettig men skön runda!

 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar