fredag 22 maj 2015

#medmöte15

Idag var jag på Stockholms stift medarbetarmöte! Inbjudan hade också gått ut till alla internationella handläggare, och eftersom jag var i Stockholm på ideellt forum höll min chef med om att det var bra ide att övervara detta medarbetarmöte också.

Det var så himla bra, denna tillställning, och jag lärde mig massor! Inledningsgudstjänsten satte tonen direkt! Man ska kanske inte recensera en gudstjänst, men den här gillade jag skarpt! Enkel och med visuella inslag som lockade till egna tankar. Till och med ett bikupssamtal som passade bra in. I och för sig akrobat i rep, men det kändes inte ett dugg pretentiöst. Gudstjänst när den är som bäst helt enkelt!

Sedan radades höjdarInslag på varandra... Hälsning från kyrkornas världsråd, Hans Rosling (!!!), koldioxidbantaren Staffan Lindberg, komikern Zinat Pirzadeh, fjedur-körledaren Anders Nyberg, sångaren André deLange mm mm. Måhända kvällspasset blev lite too much, men det var nog för jag satt och väntade att Staffan Lindberg skulle få börja och allt möjligt annat drog ut på tiden.

Allra coolast var Hans Rosling! Jag fattar verkligen hans storhet nu! Charm är bra när man föreläser, och han använder charmen och sin personlighet på rätt sätt, det tar inte över utan de fakta och insikter man får under hans föreläsning är det viktiga och det bestående. Precis som det ska vara, det är bara att jobba på med än bättre förberedelser inför mina egna pass. Inte för jag tror jag kommer nå Roslings nivå, men han blir för mig en gigantisk förebild från och med nu!

http://www.gapminder.org
http://www.koldioxidbantaren.se, jag är så glad att han kommer på vår Idédag i september!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar