lördag 20 juni 2015

Midsommarafton

Det blev en mycket traditionell midsommarafton på Näset och Plätten. Knytkalas, vänner, kusiner, syskonbarn. Dans runt midsommarstången och tipspromenad. Allt var sej likt, men jag saknar de som inte var där, mest moster Ewa och kusin Nils, men också mormor och morfar. Det är ett tydligt skifte nu i stugan, och saknaden är enorm. Det som ändå gjorde dagen underbar är den flödande solen. Det var sommarens första dag kan man nog säga.

Nu laddar jag inför segelturen tillbaka till Härnösand. Enligt prognosen blir det svaga nordliga vindar. Måhända går jag utanför Storön och Hemsön den här gången, och beroende på tid och ork kanske jag också rundar Härnön så jag slipper fälla masten. Nog för jag vill få in snitsen, men det är lite tungt att vinscha upp den.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar