torsdag 4 juni 2015

Slowing down...

Jag märker hur jag mentalt börjar gå ned för landning nu. Bra är att ha 30 timmars övertid att pytsa ut över dagarna, för annars vet jag ärligt talat inte om jag skulle fixa det här. De flesta mornar är jag pigg som en mört, och det är inget problem att gå till jobbet. Men framemot tvåtiden är det som luften får ur mig och jag förmår inte föra mycket av värde. Det fina med mitt flexibla jobb är att jag då kan gå hem!

Ibland kommer jag in i "andra andningen" när jag kommer hem. Idag var ingen sådan dag. Mest satt jag och filosoferade i fåtöljen över livet och havet. Det blåste lite för mycket för att jag skulle bege mig ut.

Så plötsligt kom lite energi och jag grävde om jorden och gödslade i två pallkragar. Sedan plantering av solroser, squash, ringblommor och blåklint. Jag sådde blommorna helt huller om buller då jag har något emot ängsligt snörraka rader. Nu är det bara att vattna och vänta. Tydligen ska värmen komma på besök imorgon.

Tur jag har trädgården! Den ger helt klart mycket mer energi än den tar. Jag känner att till och med nu när jag sitter och skriver om den fylls jag av glädje och tillfredställelse! Imorgon blir det komp hela dagen, shopping, läkarbesök och segling med övernattning i båten. Längtar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar