fredag 31 juli 2015

Edsätterfjärden igen

Det har blivit mycket segling i sommar. Idag blev det FJÄRDE turen till Nordingrå och Edsätterfjärden. Jag och pappa begav oss från Härnösand vid 15-tiden och "gick i mål" vid 21-tiden. Ganska bra seglat med friska nordvästvindar. Det känns bra att segla med pappa, för jag litar på honom vid rodret så jag kan göra annat på båten. Bland annat är det kul att fixa i köket under gång. Jag klamrar mig fast och lyckas få till fläskfilégryta på det lilla köket. Ja, nu hade jag förberett den hemma, det var bara att värma. Men genuint kul är det att balansera i köket med 40 graders lutning och vågor som slår!

Några frågetecken kring båten har jag lagt till "kolla-i-vinter-listan". Bland annat hörs dova dunkar från kölen. Kanske ska det vara så när den är upphissbar, men det behövs kollas. Sedan fattar jag inte hur elen fungerar. Fortfarande. Till idag har den legat på laddning via landström, men ändå syns det inte att mätaren har gått upp. Tror jag måste inhandla ett mätverktyg så jag kan kolla direkt på batteriet. Inte för vi saknade ström denna resa, det verkar nu finnas ström. Jag vill dock kunna veta hur mycket det är. Dessutom vill jag kunna få igång solpanelerna, de verkar bara hänga där till ingen nytta.

 

 

1 kommentar:

  1. Jag såg er vid Ådalen III:s kajplats! Stannade bilen för att kolla det där med att få upp masten. Det såg krångligt ut.
    Men det var kul att se på riktigt.

    SvaraRadera